مجله ایران

مجله ایران برای شهروندان ایرانی

مجله ایران

مجله ایران برای شهروندان ایرانی

کالپوزکالدیران Karpuzkaldıran در آنتالیا

منطقه کالپوزکالدیران Karpuzkaldıran در 20 دقیقه آنتالیا و 14 کیلومتری شهر مکان قرار گیری اعجوبه های طبیعت  آبشارهای دودن آنتالیا Duden waterfalls است.که مسافران ارزانترین تور آنتالیا در لیست بازدید خود به آنجا سفر میکنند.

 

 

 

رودخانه دودن بوجود آورنده  2 آبشار پرقدرت به نامهای Duden Upper و Lower در فاصله 8 کیلومتری از یکدیگر است هر دو آبشار کم کم از طریق آب هایشان بهم نزدیک شده و آبشار Lower از ارتفاع 20 متری و آبشار Duden Upper از ارتفاع 40 متری به دریای مدیترانه فرو می ریزند در واقع دو منبع سقوط ، که به اندازه یک رودخانه آب دارد ، کرکگوزلر و پیناربازی نامیده می شوند. آنها پس از یک راه کوتاه همگرا می شوند و حفره بایکلی را تشکیل می دهند و در آن ناپدید می شوند. و تصاویر جادوئی را خلق مینمایند این رود پر آب که نامش Duden  است منشاء آن کوه های توروس آنتالیا است.

 

 

 

صداهای مسالمت آمیز آب در برابر صخره های آبشار Duden فقط یکی از تجملات روزمره شما در تور ارزان آنتالیا است. برای لذت بردن از یک روز خنک در آنتالیا و همچنین دیدن یک شگفتی از طبیعت باید به کالپوزکالدیران بروید. آبشار و منطقه پیک نیک اطراف آن ، هم مردم آنتالیا و هم میهمانان خود را از بیرون به خود جلب می کند. کلمه Duden به معنی سوراخی است که منابع آب را بلعیده است. برخی از این حفره ها می توانند آنقدر بزرگ باشند که بتوانند یک رودخانه و دریاچه کامل را درگیر خود کنند. جریان Duden با شروع از Dudenbasi ، در بسیاری از رودخانه ها که در نهایت از سمت شرقی یک تراورتن به طول بیش از 40 متر به مدیترانه سرچشمه می گیرند ، تشکیل آبشار می دهد. دادنباشی فقط یک آبشار نیست. غاری که از طریق یک راه پله باریک وارد می شوید و محیط حاکم بر شما را تحت تأثیر قرار می دهد.

مکانهای تفریحی کنار آبشارهای دودن آنتالیا

پارک تفریحی دودن نزدیک آبشار اول قرار دارد که هزینه  ورودی آن 20 لیر است که معمولا پیک نیک و کمپ طبیعت گردی در آنجا برگزار میشود. "غار دلیک ماگارسی "Dilek Magarasi"  پشت آبشار اول وجود دارد که قسمت غرب آنتالیا را جایگاه گرفتن عکسهای رویائی در ارتفاع 40 متری از سطح دریا تبدیل نموده است.شما میتوانید در رودخانه روبرو آبشار محو تماشای قدرت این دو آبشار در تور آنتالیا شوید.لازم به ذکر است آنتالیا آبشارهای دیگری نیز دارد که عظمت آبشارهای دودن آنتالیا Duden waterfalls راندارند و نام آنها آبشارهای Kursunlu و Manavgat میباشد. آبشار کورشونلو KURSUNLU WATERFALLS ۱۸ متر ارتفاع دارد و در کنار رودخانه آکسو 19 کیلومتر از آنتالیا واقع شده است.این آبشار درون یک پارک طبیعی 33 هکتاری واقع شده است و ورودی آن برای دیدن آبشار و حیوانات داخل پارک و پیک نیک نزدیک 20 دلار است.

 بیشتر: استانبول پایتخت سه امپراتوری

 

UDER DUDEN WATERFALL

 

 

آبشار فوقانی دودن که در رودخانه دودن ، در 10 کیلومتری شمال مرکز شهر واقع شده است ، تقریباً بخشی از بهشت ​​است.آبشار فوق العاده دودن نیز به عنوان آبشار اسکندر و همچنین 10 کیلومتری مرکز شهر فاصله دارد. بهشتی مثل آبشار به رنگ سبز است. منبع آبشار که از 20 متر سقوط می کند ، در منطقه کرکگوز در 22 کیلومتری جلوتر است. مقبره های حکاکی شده در صخره ها را می توان در زیر آبشار مشاهده کرد.برای دیدن آبشارها در زیر غارهای موجود ارزش رفتن و خیس شدن را دارد. همچنین یک منبع آب دیگری در پایه وجود دارد که آبشار در آن سقوط می کند. محوطه آبشار به عنوان منطقه پیک نیک طراحی شده است. اتوبوس های عمومی و مینی بوس وسیله حمل و نقل هستند.

 

DUDEN WATERFALL

آبشار پایین Duden در فاصله 8 کیلومتری از مرکز شهر نزدیک به ساحل Karpuzkaldiran در مسیر لارا قرار دارد. Duden Creek این آبشار شگفت انگیز را ایجاد می کند و ارتفاع ریزش آن از آبشار فوقانی بیشتر است و از حدود 40 متر در دریا در ابرهای شگفت انگیز در حال سقوط است. پانوراما مانند یک پارک نقاشی شده است که در پارک ژنکلیک درست در کنار آن نگاه می شود. اگر فرصتی دارید ، به شما توصیه می کنیم آبهای در حال ریزش را از یک قایق در دریا تماشا کنید.تا لذت سفر به تور ترکیه تا سالها در ذهن شما باقی بماند. اطلاعات بیشتر

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد