مجله ایران

مجله ایران برای شهروندان ایرانی

مجله ایران

مجله ایران برای شهروندان ایرانی

روغن دی او پی چه مشخصاتی دارد؟

روغن دی او پی (dop) یا دی اوکتیل فتالات (dioctyl phthalate) که از گروه فتالات هاست، از مهم ترین نرم کننده هایی است که در صنعت خرید و فروش گرانول به کار می رود. این روغن صنعتی با نام های آب روغن و روغن کمکی dop نیز شناخته می شود. افزودن این روغن به گرانول موجب انعطاف و شکل پذیری آن می شود. لازم به ذکر است این روغن در فرآیند ذوب به گرانول افزوده می گردد.

روغن dop یکی از پرکاربردترین مواد در صنعت پلاستیک و گرانول سازی است. این روغن به صورت سالانه میلیون ها تن استفاده می شود. از کاربرد های مهم روغن دی او پی می توان به تولید چرم مصنوعی، کفش، ساخت رنگ، تولید شلنگ و کابل های برق و… اشاره کرد.

اطلاعات بیشتر درباره دی او پی در آدرس زیر:

http://www.pipcom.ir/blogs/61a12426f744882d6a3ccf8f

تاثیر روغن dop در صنعت گرانول

تاثیر روغن dop در صنعت گرانول، افزایش انعطاف پذیری و شکل پذیری و نرمی محصول است. این روغن که یکی از بهترین روان کننده ها به شمار می آید، در تغییر ساختار گرانول نقش دارد. از روغن مذکور هم در فرایند تولید گرانول های مواد اول و هم در تولید گرانول های بازیافتی استفاده می شود. گرانول هایی که به آن ها روغن dop افزوده شده است، انعطاف پذیری بالایی دارند و بهتر شکل می پذیرند.

یکی از بزرگترین محدودیت های پی وی سی، انعطاف پذیری و نرمی پایین آن است. به همین دلیل موارد استفاده از پی وی سی محدود می شود چرا که در تولید محصولاتی که باید نرم و منعطف باشند نمی توان از آن استفاده کرد. برای رفع این مشکل در حین تبدیل PVC به گرانول، از روغن دی او پی استفاده می شود. این روغن که انعطاف پذیری گرانول را به شکل چشمگیری افزایش می دهد، با بافت و ساختار گرانول پی وی سی سازگار و هماهنگ است. هم چنین، «نرخ مهاجرت» آن پایین است. به این معنی که به راحتی از بافت PVC جدا نمی شود.

به طور خلاصه تاثیر روغن dop در صنعت گرانول را می توان در موارد زیر جمع بندی کرد:

  • روغن dop از سختی و شکنندگی اولیه PVC کاسته و انعطاف پذیری و شکل پذیری محصول را افزایش می دهد. بدون آن که در استحکام و انسجام محصول اثر منفی بگذارد.
  • روغن dop موجب کاهش پیدا کردن دمای ماده مذاب به حدی کمتر از دمای تخریب می گردد. به همین دلیل، این افزودنی در حفاظت و پیشگیری از تخریب بافت گرانول نقش مهمی ایفا می کند.
  • با افزودن این روغن چگالی ماده مذاب کاهش می یابد. کاهش چگالی منجر به یکنواخت شدن ماده مذاب می شود که نتیجه نهایی آن، تولید محصولی با یکنواختی بالاست.

روغن کمکی دی او پی DOP چیست؟

روغن کمکی دی او پی DOP روغنی بوده که میتوان تقریبا ۳۰% به همراه روغن DOP استفاده نمود بی آن که مشخصات فیزیکی و شیمیائی آن کمتر شود و با دقت به این که روغن دی او پی DOP از جمله روغن های گران قیمت بازار می باشد روغن کمکی دی او پی DOP میتواند نقش مهمی در متعادل کردن و به صرفه نمودن قیمت روغن DOP ایفا نماید. روغن کمکی DOP به تولید کنندگان قطعات لاستیکی و پلاستیکی ، توان مانور بیشتر و قدرت رقابت بیشتر در بازار را میدهد .

مشخصات روغن دی او پی DOP چیست؟

بی بو ۲٫دارای رنگ روشن ۳٫نامحلول در آب ۴٫محلول در روغن های معدنی

موارد استفاده از روغن دی او پی DOP

نرم کننده PVC ‌

تولید انواع چسب ها

صنایع چرم مصنوعی

صنایع کفش

رنگسازی

شیلنگ سازی

اسباب بازی

کابل سازی

گرانول سازی

نوار دور شیشه و....

dop oile

dop
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد